Sunday, May 29, 2011

Get Ready For Departure

Domani parto. Di nuovo.
Torno a casa.
Questa volta l'occasione é piú di una semplice vacanza: mia sorella si diploma (niente in bocca al lupo, in Svezia non esiste l'esame di maturitá, quindi l'unica cosa che potrebbe andare male é l'eventuale arrivo di un megatemporale).

Tra il delirio delle valigie (maledetto Ryanair: con 15 chili sopravvivo appena una giornata, figuriamoci una settimana dove é inclusa anche una grande festa), il regalo (...a proposito, il regalo l'ho messo in valigia?) e i vestiti (la sorella della diplomanda é un po' come la damigella d'onore: deve essere bella ma non appariscente, deve fare la sua figura senza rubare la scena alla protagonista della giornata), sono giá un po' stanca. Avrei bisogno di un Frappuccino di Starbucks.


Domani cerco di deliziarvi con qualche foto della primavera svedese. Ma non prometto niente.



Tomorrow I'm travelling. Again.
I'm going back home.
This time, the occasion is more than a simple vacation: my sister is getting her high school diploma.

What with the luggage (damn you, Ryanair: with 15 chilos I can barely survive a day, let alone a week that includes a major event), the gifts (...by the way, did I put the gift in the suitcase?) and the dress (the role of sister of the graduate is a bit like a bridesmaid: she has to be radiant but not blatant; she has to look good without stealing the thunder from the main attraction of the day), I'm a bit tired already. I need one of those Frappuccino things from Starbucks.

I may have photos of Swedish spring for you tomorrow. But I can't promise anything, so don't get your hopes up.






Image: travelpod.com

1 comment:

Thank you for your opinion and have a fabulous day! Anonymous comments will not be published.