Tuesday, June 7, 2011

Belle Vere?

While everyone's applauding Vogue Italia's choice to use curvy models Tara Lynn, Candice Huffine and Robyn Lawley for the June cover, I find myself admiring the beautiful cover shoot by Steven Meisel, but I'm still saddened by the fact that every time a normal-figured woman appears in a fashion context, attention has to be drawn to the fact that she's CURVY. Why can't Tara, Robyn and Candice just be beautiful women? Just models, as opposed to curvy models? You don't see SKINNY CHIC! as a headline every time Kate Moss is on a magazine cover. Sorry to burst everyone's bubble, but it's clear that Vogue Italia, and Franca Sozzani, only did this as a PR trick. Otherwise, they would not draw this much attention to the models' voluptuous figures and just let them appear for what they are - really gorgeous women in beautiful photographs.




...and while we're on the subject, I found the poses in some of the photos in the editorial really distasteful - why did the models' naked butts and nipples have to be the focus of the picture? Vogue Italia is selling fashion to a female clientele, not hot naked chicks to middle-aged truck drivers. And, well, all of the photos would look much more elegant without the volgarity and atrocity of real fur. But that's a different story.



Mentre tutti stanno applaudendo la scelta di Vogue Italia di usare Tara Lynn, Candice Huffine e Robyn Lawley come modelle per la copertina del numero di giugno, io trovo assolutamente stupenda la copertina fotografata da Steven Meisel, ma sono ancora intristita dal fatto che ogni volta che una donna con un fisico normale appare in un contesto di moda, bisogna attirare attenzione sul fatto che é una DONNA CON LE CURVE. Perché non si puó lasciare che Tara, Robyn e Candice siano semplicemente delle donne bellissime? Semplicemente "modelle", a posto di "modelle di taglie forti"? Non vediamo titoli tipo MAGRO È BELLO! ogni volta che Kate Moss appare su una copertina. Mi dispiace fare la parte dell'acidona e rovinare la festa a tutti, ma per me é chiaro che Vogue Italia, e Franca Sozzani, abbia usato questa copertina come un trucco pubblicitario. Altrimenti non attirerebbero l'attenzione sui fisici generosi delle modelle, ma le lascerebbero apparire per ció che sono - bellissime donne in delle stupende foto.

...e giá che ne stiamo parlando, ho trovato le pose in alcune delle foto di cattivo gusto - perché era necessario che i sederi e i capezzoli fossero il punto centrale delle foto? Vogue Italia vende moda a un pubblico femminile, non veline nude a camionisti cinquantenni. E poi, tutte le foto sarebbero molto piú eleganti senza la volgaritá e l'atrocitá della pelliccia vera. Ma questo é un altro discorso.



'






Image: Vogue.it

1 comment:

  1. Completamente d'accordo, hanno parlato tanto di rivoluzione ma la rivoluzione vera ci sarebbe se copertine di questo tipo fossero considerate normali, o almeno venissero notate per altri motivi.

    ReplyDelete

Thank you for your opinion and have a fabulous day! Anonymous comments will not be published.